Dzisiaj jest: 7, Wrzesień, 2010.    Aktualnie na stronie:
Polskie Centrum Robert Kubica

Starty Pietrowa nie są jeszcze pewne?
Czy podczas pierwszego startu sezonu w Bahrajnie za kierownicą drugiego bolidu Renault zasiądzie Witalij Pietrow? Według pewnych źródeł może okazać się to mało prawdopodobne, bowiem francuska stajnia nie otrzymała nawet połowy obiecanych 15 milionów euro.

Pietrow ma podobno dwa tygodnie na wpłacenie 7,5 miliona, aby zagwarantować sobie starty w pierwszej połowie sezonu.
Kolejne 7,5 miliona musi zapłacić do lipca, aby móc kontynuować jazdę w drugiej połowie mistrzostw. W przeciwnym wypadku zostanie zastąpiony innym kierowcą przed lub w połowie sezonu.

Francuska prasa cytuje ojca Witalija – Alexandra Pietrowicza mówiącego, że zgłosili się do pięciuset największych firm w Rosji z prośbą o sponsoring, ale za każdym razem byli odprawiani z kwitkiem.
W tej sytuacji bank w St Petersburgu nie chce udzielić im obiecanego wcześniej kredytu w wysokości 7,5 miliona euro, potrzebnego do zapłacenia Renault pierwszej raty.

Pietrowicz zdementował też plotki, jakoby Gazprom zgodził się na sponsorowanie Witalija:
Chciałbym, aby to była prawda, ale niestety to tylko plotki. Gdyby Gazprom nas sponsorował, miałby prawo do reklamy na samochodzie.

Podczas prezentacji w Walencji, rosyjski kierowca powiedział:
Mój ojciec dał mi pieniądze, żebym mógł się tu znaleźć. To zasługa jego, mojego menedżera i przyjaciół ojca. Nikogo poza nimi. Ludzie w Rosji muszą się obudzić i zrozumieć, co się stało, bo znaleźliśmy się w Formule 1 bez sponsorów i bez pomocy. Teraz zobaczą nas w Formule 1 i miejmy nadzieję, że zmieni to kilka rzeczy.
Administrator; 08.02.2010, 19:52 komentarze [109]


[skomentuj] [wróć do newsów]

"Mój ojciec dał mi pieniądze,..."
wydaje się,że to było powiedziane trochę na wyrost.
Jamaciek 08.02.2010, 19:58


Podobno wladze sportowe Rosji zwrocily sie do Putina o pomoc...

Tego jeszcze w F1 nie bylo...
Janosik 08.02.2010, 20:45


Ale podobno za pomoc chce,aby jego zdjęcie było na bolidzie.
Jamaciek 08.02.2010, 20:59


Zupełnie nie wiem co myśleć. Bałagan w tej Reni skoro nie sprawdzili wiarygodności chłopaka. Z drugiej strony dobrze że to nie Gazprom czy Putin (po cichu). Putin (na głośno) może być, bo chyba będzie musiał uznać podpisany kontrakt. Tylko czy da kasę? Zwycięży duma narodowa czy PR który każe Putinowi zgrywać siermięgę. Polubiłem już smarkacza a tu taki pasztet. Trudno powiedzieć co z tego wyniknie ale coś czuję że nic dobrego dla Roberta
renek 08.02.2010, 21:18


Troche nie rozumiem,przeciez powinniscie sie cieszyc,bo V.Petrova nie sponsoruje Gazprom,a tym sie Wszyscy martwiliscie i tego sie baliscie. To teraz tez jest niedobrze? Oni na pewno nie klamali,moze mysleli,ze beda mieli szybciej te pieniadze od banku i sponsorow,ale tak sie nie stalo. Na pewno Im sie uda,wierze w to i bedzie On scigal sie w Renault z Robertem,tak sie chlopak na to cieszyl. A o Putinie nic nie slyszalam,to na pewno jakies zarty chyba i jeszcze z tym zdjeciem,to juz wogole. Bardziej chyba powinno martwic to,ze te super siedem liter tak potrzebuje pieniedzy,mam nadzieje,ze to nie jest jakis zly znak dla Roberta.
viga 08.02.2010, 21:22


Na słowo to mu pewnie nie uwierzyli,musieli to jakoś uprawdopodobnić,tak mi się wydaje. Może coś wiedzieli na temat
"...bank w St Petersburgu nie chce udzielić im obiecanego wcześniej kredytu"
tych obietnic.Jednak TAM wszystko zmienia się szybciej niż regulamin w F1.
Natomiast jedno jest pewne.............napiszę na tej stronie jeszcze nie jeden komentarz.
Jamaciek 08.02.2010, 21:32


@ viga
specjalnie dla Ciebie

http://f1.pl/Artykul.82+M564a0f7a9db .0.html
Janosik 08.02.2010, 21:32


Mi też się to nie podoba.
Tato, tato, chcę do Formuły 1.
Dobrze synu zobaczymy co da się zrobić.
Moim zdaniem i przypominam, że to tylko moje zdanie, Pietrow powinien wejść do F1 swoimi umiejętnościami, a nie kasą. Skoro jest wicemistrzem GP2 to dlaczego nie był rozchwytywany tak jak Hulkenberg do fotela wyścigowego, albo rezerwowego. Nie odejmuje mu umiejętności, ale wątpię, żeby Pietrow był zawodnikiem takiego pokroju jak Schumacher, Alonso, Kubica i inni.
Zobaczymy co przyniesie sezon i czy w ogóle Rosjanin wystartuje w barwach Renault. Ale jeśli ten team chcę mieć miejsce w pierwszej trójce powinien zatrudnić regularnego kierowcę, np. Heidfielda.
Mamy oglądać po raz kolejny poczynania Piqueta czy Grosjeana?
Przekonamy się, pozdrawiam
adi3221 08.02.2010, 21:56


@viga
Ostatnio już wiedziałem, że Pietrow sponsoruje się sam (i pisałem o tym)
I to mnie bardzo ucieszyło. Ale ta ostatnia wiadomość nie jest dobra dla Roberta (bo tylko to na prawdę mnie interesuje)
A'propos Pietrowa (teraz może się to okazać nieistotne) ale chcę wyrazić moją opinię o właściwej pisowni jego nazwiska. Moim zdaniem po polsku powinno pisać się nie inaczej tylko - Pietrow. Myślę że to jedyna prawidłowa forma pisowni jego nazwiska po polsku. Jego nazwisko prawidłowo po rosyjsku pisze się: Ретров a odpowiednik w polskiej fonetyce to Pietrow.
renek 08.02.2010, 22:06


Tylko nie Heidfeld,zresztą on już podpisał umowę z Mercem.
Ale masz całkowitą rację,adi3221.W zespole potrzebna jest ustabilizowana sytuacja,bo weźmy ,że uda się zebrać teraz pieniądze,ale przez pół sezonu szefostwo będzie myśleć czy wpłacą następną ratę.A to może nie wyjść na dobre zespołowi.
Natomiast Kubica może z tego mieć korzyści,większość uwagi będzie skupiona na nim.
Jamaciek 08.02.2010, 22:07


Czy niezatrudnienie Kubicy przez Renault kilka lat temu nic ich nie nauczylo ?
Zamkna drzwi przed Witia a ten dostanie sie do jakiegos zespolu i pokaze Renault ile stracili.
Po paru sezonach beda opowiadac wszystkim jaki blad popelnili.
Ziggy 08.02.2010, 22:22


Miał być NICk,było żle ,ma być Pietrow też żle,nie ma być Pietrowa jeszcze gorzej.Kochani chromolić to kto będzie drugi.Brawo Jamaciek, im więcej zamieszania z drugim kierowcą tym mocniejsza pozycja Roberta.Zupełnie nie interesuje mnie klasyfikacja zespołowa.Liczy się tylko R.K
Olo 08.02.2010, 23:02


Renek, nie rozumiem logiki Twojego myslenia.
Jesli w/g Ciebie spolszczenie nazwiska Vitaly Petrov na Witalij Pietrow jest poprawne, to w takim razie Michael Schumacher powinien brzmiec po polsku Michal Szewc, Jenson Button - Janusz Guzik, a Felipe Massa - Filip Masa.
Teraz wszystko pasuje!!!


G.T. 09.02.2010, 07:20


GT,
bzdury opowiadasz,bo to nie ma być spolszczenie Vitaly Petrov na Witalij Pietrow,tylko Виталий Петров na Witalij Pietrow.
Ot taka subtelna różnica,gdy w grę wchodzi cyrylica...;)
Gienek 09.02.2010, 09:03


Jak się troszkę przyłożysz GT to mnie zrozumiesz (jestem pewny)
Różnica polega na tym że te przykłady, które przytoczyłeś dotyczą tego samego alfabetu który używany jest w Polsce (łacińskiego), możemy więc łatwo napisać (okazując w ten sposób dodatkowy szacunek, i będąc w zgodzie z tradycją, która się utarła) Jenson Button. Jeśli chodzi o Pietrowa to chciałbym zauważyć że on nie nazywa się Vitaly Petrov tylko
Витали 81; Петров (tym razem sprawdziłem) a Vitaly Petrov to zapis fonetyczny (tak samo jak Witalij Pietrow) który wymyślił jakiś FIAspec (za dychę jak dla mnie) pewnie nie pytając samego zainteresowanego (bo i po co?)
Rosyjska głoska - e jest czytana jako "je" i dlatego moim zdaniem nawet w angielskim zapisie fonetycznym powinno być raczej Pietrov niż Petrov. Czy to jest logiczne?
renek 09.02.2010, 09:03


No tak, Gienek to lepiej wyjaśnił
renek 09.02.2010, 09:07


No wlasnie, VITALY PETROV - taki wlasnie napis widnieje na jego kasku. O czym to swiadczy?
Chyba o tym ze na takie wlasnie nazwisko i imie sam sie godzi.
Aktualnie jest Japonczyk w F1, ale jakos nie widzialem aby jego nazwisko/imie bylo pisane "japonskimi krzaczkami".

Czy naprawde nie rozumiecie o czym pisze?

Jest pewna regula podawania nazwisk zawodnikow w FIA, czy to do Was dociera?

P.S.

Nie wiem czy jest to spec "za dyche czy za wiecej". Mysle ze jak Ty sie troche przylozysz to moze tez zrozumiesz?


G.T. 09.02.2010, 09:30


GT,
wydaje mi się,że Sam nie do końca rozumiesz o co Ci chodzi...;) Tłumaczenie FIA,a spolszczenie to dwie odmienne sprawy. Po polsku będzie Pietrow,a po FIAowsku Petrov;) Mnie "reguły tłumaczenia FIA" nie obowiązują. Jestem Polakiem i piszę po polsku:)
Gienek 09.02.2010, 09:47


Istnieje tez niejaki Виталий Владими& #1088;ович Кличко - Witali Kliczko, i jakos nikomu do glowy nie przyszlo zeby pisac "Vitali Kliczko".

Poza tym w Niemczech pisze sie rowniez Witali Petrow. Co prawda zniknela literka "i" ale "w" pozostalo jako "w". I jakos nikomu tu nie przeszkadza, ze jest to niezgodne z nazwa przyjeta przez FIA.

Ponizej urywek z niemieckiego tekstu:
"Witali Petrow fährt in diesem Jahr als erster Russe in der Formel 1. Das Renault-Team stellte den 25-Jährigen in Valencia offiziell als zweiten Stammpiloten neben dem Polen Robert Kubica vor."

@ G.T.
to co Ty tutaj przedstawiles, to tlumaczenie znaczenia nazwisk na polskie a nie fonetyczna zgodnosc liter. Button - guzik.
Janosik 09.02.2010, 10:30


sory, te cyferki przy rosyjskiej wersji nazwiska Kliczki wygenerowaly sie same, je tak tego nie napisalem
Janosik 09.02.2010, 10:33


GT. napisał:
"Jest pewna regula podawania nazwisk zawodnikow w FIA,"
Przyznaję że nie znam tej reguły.
Przyznaję też że bardzo trudno czasami mi z Tobą dyskutować, (trudno wywnioskować o co Ci chodzi)
Mój post z 09.03 był odpowiedzią na Twój z 07.20 w którym pytałeś czym się kierowałem w zaproponowanej przeze mnie pisowni (pytanie o logikę tak zrozumiałem) Ty jednak (w swoim poście) z 09.30 już chyba zapomniałeś o czym dyskutowaliśmy. Nigdy nie odpowiadasz na zadane pytania moje było proste: Czy to jest logiczne?
W poście z 07.30 popełniłeś jeszcze jeden duży błąd. Zarzuciłeś mi coś dla mnie całkiem niezrozumiałego. Jakieś dziwne "tłumaczenie" nazwisk (czyli nazw własnych) pierwszy raz się z tym spotykam. Zaproponowany przeze mnie zapis nazwiska Pietrowa jest tylko zapisem fonetycznym po polsku a nie żadnym "tłumaczeniem".
renek 09.02.2010, 10:37


Gienek,to zdanie "Jestem Polakiem i piszę po polsku:)"wyjaśnia wszystko.
renek,być może jesteśmy świadkami powstania nowego słowa,FIAspec,bardzo mi się to podoba.
Olo,dla mnie klasyfikacja drużynowa też ma drugorzędne znaczenie.
Jamaciek 09.02.2010, 10:40


Nie znasz tej reguly renek?
To bardzo proste, wejdz na oficjalna strone F1, znajdz liste kierowcow i zobacz jak kazde nazwisko/imie jest tam zapisane.
Oto odpowiedz - wlasnie tak sa one oficjalnie podawane na calym swiecie ( no moze z pewnymi wyjatkami).

Dobrze ze Wy jestescie Polakami i pszecie po polsku (i ze nic Was nie obchodzi), bo ja jestem Holendrem i pisze w jezyku hebrew.


G.T. 09.02.2010, 11:38


Ręce z fiutkiem opadają...:/
Gienek 09.02.2010, 12:00


@ G.T.
Z Twojej teorji wynika, ze Polska, Niemcy i Rosja nie naleza do calego swiata...
Janosik 09.02.2010, 12:08


http://pl.wikipedia.org/wiki/Witalij_Pietrow
I Wikipedia tez sie myli. Tylko G.T. ma licencje na wiedze...
Janosik 09.02.2010, 12:10


Wlosi pisza to nazwisko tak: Sul progetto esiste una pagina il cui nome è "Witali Petrow"

A Francuzi tak: Essayez avec cette orthographe : Vitaly Petrov (imie przez "y" na koncu)

Jak widac kazdy kraj pisze po prostu po swojemu.
Janosik 09.02.2010, 12:28


GT. Trochę mi głupio już zwracać się do Ciebie (jakaś nagonka Cię ściga ), no ale sam sobie jesteś winny. Tak trudno przyznać się do błędu?!
Wszyscy mogą się mylić ale nie Ty? A kimże Ty jesteś?
Jeśli chodzi o "regułę" podaną przez Ciebie no to już wyraziłem swoje zdanie ( to o FIAspecu) Myślałem że poważnie mówisz o jakichś regułach którymi kieruje się FIA, a tak to tylko oznacza że ktoś się nie przyłożył do swojej pracy i tyle. A Ty zachowujesz się jak cietrzew w okresie godowym tylko że waga "problemu" wydaje mi się mniejsza
(niż u cietrzewia)
Zresztą, Kto wie czy (po jakimś czasie) Pietrow sam nie poprosi o sprostowanie tego błędu.
Twoje zdanie na ten temat jest nieco podobne do sytuacji jakbyś oczekiwał od nas żebyśmy czytali: Kubika bo niektórzy Anglicy tak czytają nazwisko Roberta.
renek 09.02.2010, 13:30


Hej!!!!! Janosik!!!!! Jak Ci się udało pogrubić tekst????????!!!!
Ja też tak chcę
renek 09.02.2010, 13:34


[b]Dobra już wiem [b/]
renek 09.02.2010, 13:40


albo i nie.........
renek 09.02.2010, 13:41


[b]ja wiem[/b]
[u]ja wiem[/u]
[color=#CC0000]ja wiem[/color]
Jamaciek 09.02.2010, 13:58


A jednak nie.
Jamaciek 09.02.2010, 13:59


Sam nie wiem co zrobilem ze gruby text wyszedl. Sam sie zdziwilem. Skopiowalem cos z Wikipedia bo nie chcialo mi sie przepisywac i chyba odpowiednie znaczki juz tam byly.

Po roku studiów przyjezdza do domu studentka i od progu wola:
- Mamo, mam chlopaka!
- Swietnie córeczko, a gdzie studiuje?
- Alez mamo, on ma dopiero dwa miesiace!

wyjdzie grubo?
Janosik 09.02.2010, 15:34


http://pl.wikipedia.org/wiki/Witalij_Pietrow
wy jdzie grubo?
Janosik 09.02.2010, 15:37


(b) grubo (/b)
grubo
grubo
grubo
grubo
[B] grubo [/B]
[I] grubo [/I]
Janosik 09.02.2010, 16:02


grubo
grubo
grubo
grubo

chyba klops z tymi grubymi literami
Janosik 09.02.2010, 16:10


Janosik,ale wyszło to tak jakby było [i]celowo[/i].
Jamaciek 09.02.2010, 16:25


grubo

grubo
Janosik 09.02.2010, 16:56


jak teraz nie wyszlo to juz nie proboje
Janosik 09.02.2010, 16:58



grubo 09.02.2010, 12:10
Janosik 09.02.2010, 17:16


grubo
{b}grubo{/b}
(b)grubo(/b)
to ja :) :D 09.02.2010, 17:36


Jestem rozzbrojony. Sciagnalem na kompa i zainstalowalem HTML edytor, otwarlem nim ta stronke i analizuje kazdy jeden skrypt uzyty w moim poscie. Nie ma w nim nic nadzwyczajnego. Skopiowalem nawet kompletny moj post razem zeskryptami, zamiast tego tekstu, ktory byl tam przedtem wpisalem teraz "grubo" i znowu nic.
Nie wiem. Ale jak cos znajde, to sie z Wami tym podziele.
Janosik 09.02.2010, 17:38



grubo 09.02.2010, 12:10




grubo 09.02.2010, 12:10

Janosik 09.02.2010, 17:43


grubo
grubo
grubo
to ja :) 09.02.2010, 17:46


Chyba nic z tego nie będzie
Jamaciek 09.02.2010, 17:48


Panie Adminie kochany pomóż prosimy.
renek 09.02.2010, 17:49


A tym, ktorzy tez proboja na wlasna reke, chcialem poradzic by uzywali nawiasu trojkatnego, tzn tego, ktory jest w dolnym lewym rogu tastatury pod literka "a" i na lewo od "y" (w Polsce macie tam chyba "z"). >< Wszystkie inne nawiasy sa traktowane w HTML-u jako normalny tekst a nie jako skrypty.
Janosik 09.02.2010, 17:56


Podejrzewam, ze admin tez nam chyba nie pomoze bo na pewno do obslugi stronki uzywa jakiegos gotowego programu i z jezykiem HTML niekoniecznie musi byc obeznany.
Janosik 09.02.2010, 17:59


Mozemy troche odetchnac???

http://www.f1wm.pl/php/wiad_ge n.php?id=15153
Janosik 09.02.2010, 18:06


Do pierwszego wyścigu może jeszcze się wszystko zmienić.
Żadnych faktów nie podali,a dementować można zawsze.
Jamaciek 09.02.2010, 18:18


niezły pasztet z tym angażem, ale tak to już jest jak się kupuje miejsca w bolidach jak na karuzelę a nie jet to konsekwencją łowienia talentów do F1. Nie wykluczam że chłopak może mieć talent ale na razie tego nie wiemy.
rym 09.02.2010, 18:19


Mam pytanie panowie, i pytam z ciekawosci, wiec prosze nie doczytywac sie w tym czegos wiecej. Czy ktos moglby mi podac polska fonetyke (tak jak jest to wymawiane w Polsce), bo nigdy naprawde jej nie slyszalem, nastepujacych nazwisk: Schumacher, Button, i Barrichello? Czy wymawiacie je doslownie tak jak sa one pisane, czy inaczej? Powtarzam, to tylki z ciekawosci! Jezeli ktos zechce odpowiedziec to poprosze o odpis bez kpiny.
Kamar 09.02.2010, 19:34


Schumacher jest nazwiskiem pochodzenia niemieckiego i w Niemczech czyta sie Szumacher,
Button jest nazwiskiem pochodzenia angielskiego i w Anglii czyta sie Baton,
Jakiego pochodzenia jest nazwisko Barrichello nie wiem, ale wiem ze czyta sie Bariczelo.
Natomiast nazwisko i imie Виталий Петров jest pochodzenia rosyjskiego i w Rosji czyta sie Witalij Pietrow.
Osobiscie wymawiam to tak jak napisalem.

Mozna jeszcze dodac, ze w nazwisku Pietrow slyszane jest "j" a nie "i" ale wedlug polskiej pisowni prawidlowe w tym przypadku jest "i".
Przyklady: Pietrek, pielucha, pierzyna itd, itp.
Janosik 09.02.2010, 19:57


@Kamar.
Janosik napisał Ci wszystko co chciałeś i zrobił to bardzo dobrze. Moge jedynie dodać że nazwy własne (nazwiska w szczególności) przyjęło się w Polsce (tak jak i na całym świecie) wymawiać zgodnie z oryginalną fonetyką w danym języku. Myślę że to wynika z chęci okazania szacunku osobie, choć nie wiem dokładnie. Tak więc w Polsce (i wszędzie) nazwiska czyta się tak samo, chociaż pisownia jest oryginalna, jak Schumacher czy Button. Problem z Pietrowem jest nieco inny bo alfabet jest inny (pisałem już o tym) Nie ma innego wyjścia wtedy jak zapisać fonetycznie takie nazwisko w rodzimym języku i alfabecie. Tak ja uważam. Nie jest to jednak jakieś odkrycie Ameryki, nazwiska rosyjskie w języku polskim są (bardziej były) często spolszczane i są na to reguły wg których nazwisko nowego kierowcy Renault powinno się pisać (moim zdaniem) Pietrow.
Wszystko jest w należytym porządku z wyjątkiem oficjalnej pisowni FIA, ale to już ich problem. Moim zdaniem prawidłowy angielski zapis fonetyczny to Pietrov.
Zresztą jeśli macie jakiś znajomych (lub np jakieś znane osoby) pochodzenia rosyjskiego u siebie w Stanach to przecież możecie to sprawdzić, choćby przez analogię.
renek 09.02.2010, 20:51


@Kamar
Przeczytałem jeszcze raz Twoje pytanie i dla całkowitej jasności coś jeszcze dodam. Głoski w różnych językach niestety trochę się różnią.
Czytanie samogłosek w angielskim i polskim jest nieco inne, tak więc na pewno wymowa fonetyczna Polaka jest nieco inna niż Anglika i Amerykanina, i dlatego zasady które podałem w poprzednim poście są nieco... zgrubne. taki np Barrichello czytamy po prostu Bariczello i już.
Nie mniej jednak Polacy starają się zachować oryginalną wymowę.

A wiecie że w Wąchocku w sklepach rozmawia się po angielsku?
Ostatnio słyszałem taką rozmowę:
Wchodzi facet do sklepu spożywczego w Wąchocku.
- jes ser?
- jes
- jes to dej.

renek 09.02.2010, 21:07


W Wąchocku jest najdłuższy most na świecie. Dlaczego?
Bo zbudowali go wzdłuż rzeki.
Jamaciek 09.02.2010, 21:14


oma doma?
o jes, jeno neno
09.02.2010, 21:18


Dodam że wzdłuż rzeki Kamiennej, nad którą się wychowałem (chociaż nie w Wąchocku )
No wiecie... Nauczyłem się pływać w niej (jako tako) nurkować, złowiłem pierwszego szczupaka, a także po raz pierwszy płynąłem na krze, która chciała mnie zabrać na środek rzeki, no ale udało mi się wydostać.
renek 09.02.2010, 21:19


A podobno ta rzeka ma szybki nurt.Tak szybki,że ryby wypadają na zakręcie na brzeg.
Jamaciek 09.02.2010, 21:25


W Niemczech buduja na ogol musty w poprzek rzeki. Ale...
Pare lat temu (nie wiecej jak 10) postanowiono poszerzyc Mittellandkanal (w Polsce nazywa sie to chyba Kanal Srodkowo-Europejski) o pare ladnych metrow, zeby ulatwic poruszanie sie barek. W samym miescie Hannover musiano w zwiazku z tym na nowo zbudowac wszystkie mosty. Dokladnie nie wiem ile ale ok osiem. Nowe mosty budowano obok (w poprzek kanalu) a stare byly czynne tak dlugo, poki nowe nie byly gotowe. Potem burzono stare mosty a nowe przesuwano na swoje miejsce ogromnymi silownikami w przeciagu paru godzin. Podczas przesuwania jednego z mostow, gdy byl juz na miejscu, okazalo sie, ze dlugosc mostu zrobiona jest co do milimetra - ale nie co do metra. Okazalo sie ze most jest dokladnie o 1 metr za krotki.
Niemieckie media pisaly o tym bardzo malo ale mieszkancy Hannover mieli sie przez okragly rok z czego smiac.
Janosik 09.02.2010, 21:36


A wiecie że w Wąchocku budują metro?
Tak Jamaćku, niedługo Warszawa nie będzie jedyna















Już pół metra wykopali!
renek 09.02.2010, 21:47


Jechalem kiedys z taksowkarzem z Brazylii i ten wymawial Barisello. Moze seplenil a moze tak w portugalskim wymawia sie to nazwisko.
Ziggy 09.02.2010, 23:59


Wszyscy komentatorzy w Stanach wymawiaja jego nazwisko "Barikello" - wydaje mi sie ze jest to prawidlowa wymowa fonetyczna, bo przeciez w Brazylii mowia w jezyku portugalskim.

Nazwisko Roberta tylko z samego poczatku wymawiane bylo "Kubika", i szybko wszyscy zaczeli je prawidlowo wymawiac.
Moze w Polsce z Vitaly Petrovem bedzie tak samo.

Masz racje renek, wszystko to moja wina.

G.T. 10.02.2010, 03:45


G.T.
Jak mozna wymawiac Zamiast Witali Pietrow - Fitali Petrof.

Zastanow Ty sie co Ty w ogole mowisz?
Po jakiemu niby by to bylo? Ani po polsku, ani po rosyjsku. Ani nawet po angielsku.
Chyba tylko po G.T.mowsku. Jezyk FIAspeca.
Naprawde tak odeszles od ojczystej mowy, ze zapomniales jak sie w Polsce "v" wymawia?

Pytam powtornie, dlaczego Witalij Kliczko nikt nie pisze ani nie wymawia przez "V". Czyzby tylko dlatego, ze nie jest czlonkiem FIA ???
Janosik 10.02.2010, 07:33


No to juz wszystko wyjasnione chyba i juz wszystko wiem,teraz,to pewno mialabym z polskiego 5 lub 6. Musze powiedziec,ze ja tez mowie Barikello i Baton (tak sie juz przyzwyczailam,nasz komentator F1 Pan Borowczyk tez tak mowi),tak jak i przyzwyczailam sie do tego mojego ortografa "wogole",sami powiedzcie,ze razem wyglada ladniej,niz oddzielnie,prawda?;) Nie wiem,czy FIAspec ze mnie,czy uparty i zlosliwy babsztyl :P,ale prosze nie krzyczcie,bo ja nadal bede pisala V.Petrov,tak jak mial On na swoim kasku w GP2 i juz.

Dzieki Janosik za linka,to naprawde prawda o Putinie,ale tam nigdzie nie pisze o tym co mowil Jamaciek,no o tym zdjeciu Putina na bolidzie. Ale dobrze,cale szczescie,ze przynajmniej juz sie wyjasnilo i V.Petrov bedzie scigal sie razem z Robertem,bo drugi kierowca tez jest wazny w zespole i jest jego czescia.

P.S.
Renek,Ty chyba nie byles za grzecznym dzieckiem,jak chciales sobie poplywac kra po rzece,dobrze,ze to sie dobrze skonczylo,ale z drugiej strony lowienie ryb,to chyba najnudniejsze zajcie na swiecie,wiec sama juz nie wiem
viga 10.02.2010, 08:55


viga
a Wiktor tez piszesz przez "V"? Angole Wiktor pisza rowniez przez "V". I wszystkie inne imiona zaczynajace sie w Polsce (i nie tylko w Polsce) na "W". To badz konsekwentna. Albo piszesz wszystko przez "V" albo nic. Nie dziwie sie Amerakanom, ze maja problemy. Ale Ty???
Poczytaj sobie w Wikipedii.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Witalij_PietrowA ze FIA napisala przez "V" to normalne. Napisali po prostu po swojemu i koniec. Ale niestety niektorzy Polacy to gesi... Mikolaj Rej sie klania.

A z rybami to tez sie mylisz. Wedkarstwo to bardzo interesujace zajecie. Przygotowanie sie do wedkowania, przygotowanie sprzetu, przynety i zanety ma np bardzo duzo wspolnego z przygotowaniem sie do wspinaczki w Tatrach. Tam rowniez przygotowuje sie "szpejo" czyli haki, liny itp. tak samo dokladnie jak do wedkowania. A samo lowienie to juz tylko efekt przygotowan. A niezlowienie ryby to zadna porazka. Ryba tez chce sobie pozyc.

Robilem w zyciu jedno i drugie to wiem jak to jest.
Janosik 10.02.2010, 09:20


kurcze,
Znow skopiowalem ten link z Wikipedii i znow tlusty druk. Cos w tym jest.
Janosik 10.02.2010, 09:24


http://pl.wikipedia.org/wiki/Witalij_Pietrow
A ciekawe, czy teraz brubo bedzie?
Janosik 10.02.2010, 09:26


Ale jaja. Jak chcecie tlusto pisac to skopiujcie przedtem link z Wikipedii i gotowe. hahahaha
Janosik 10.02.2010, 09:28


Janosik,
Amerykanie muszą chyba zmieniać W na V na początku wyrazów,bo Oni chyba czytają W jak my Ł...
Gienek 10.02.2010, 09:29


Hmm, chyba macie rację że "Barikello" powinno być.
Viga, jak sobie przypomnę rzeczy które robiłem z kumplami w dzieciństwie to włosy mi dziś stają na głowie (choć mało ich zostało)
Nie byłem aż tak głupi żeby chcieć popływać sobie na krze ale też nie na tyle mądry żeby nie włazić na lód na rzece. Na szczęście w momencie jak kra wraz ze mną oddzieliła się od całości koledzy zostali po stronie brzegu i wyciągnęli mnie szybko. Nie była to jednak najgłupsza rzecz jaką zrobiłem w życiu (ani nawet dziesiąta z kolei)
GT, nigdzie nie napisałem (bo tak nie myślę) że cokolwiek jest Twoją winą. Napisałem tylko że popełniłeś błąd (i to całkiem drobny)
renek 10.02.2010, 09:31


grubo
renek 10.02.2010, 09:39


@Gienek
wiem, ze Anglicy i Amerykanie wymawiaja inaczej W i V niz my, ale to nie znaczy, ze maja nam narzucac jak my mamy czytac. My im tez nic nie narzucamy, niech se robia co chca byleby spokoj dali. hahaha
Mialem wujka w Anglii, byl czesto w Polsce. A potem ja bylem tam na jego pogrzebie. Wlasnie on nazywal sie Wiktor i Angole przechrzcili go na Viktor zeby brzmienie bylo to samo.
Ale nie ich pisownia jest najgorsza.
Najgorsze, to byla ta jazda lewa strona. wrrrrrrrrrrrrrrrr straszne!!!!
Janosik 10.02.2010, 09:48


viga,z tym zdjęciem na bolidzie to był żart. Ale przecież wszystko jest możliwe.Przecież może chcieć coś w zamian za wsparcie.
Łowienie ryb to pasjonujące zajęcie,zawsze towarzyszą mu duże emocje.Swojego czasu łapaliśmy na Narwi dość duże ryby,np.10 kilowe karpie.Przy takim okazie musiałem przypomnieć koledze,że człowiek musi oddychać.
Jamaciek 10.02.2010, 09:51


Janosik,
haha też nie kapuje,jak Oni wszyscy mogą jeździć pod prąd?! A jeszcze ten majonez o smaku...miętowym! Tfu! Co za pokręcony naród...haha;)
Gienek 10.02.2010, 09:55


Narewke i Narew przeplynalem kajakiem. Dwa tygodnie przygoda pur. A moj kolega na wirze do wody wpadl. 20 cm od brzegu. I przez dwie sekundy go na oczy nie widzialem. WOOOOW. Ale stracha dostalem.
Janosik 10.02.2010, 10:08


do 16.00 mam radio. mozecie do mnie cos napisac,
odpowiem na zywo

www.radiobercik.eu
Janosik 10.02.2010, 13:59


Janosik,ale czemu sie tak denerwujesz? Moze i jestem jedna z tych gesi,ale to mile ptaki,tylko czasami szczypia. Nikt nikomu niczego nie narzuca,ja pewno i tak zrobilabym na odwrot,pisze jak potrafie i chce, czasami z bledami,a czasem poprawnie. Nie przeszkadza mi to,ze poprawiacie moje bledy,ale musicie wiedziec, ze zawsze mi mowili-"prozny trud",czy jakos tak

Mowicie tak,jakby lowienie ryb bylo strasznie pasjonujacym zajeciem,te robaki,siedzenie godzinami i gapienie sie na splawik,no ale czasami lubicie dziwne rzeczy,wiec troche rozumiem. Wiecie,kiedys na Discovery ogladalam takie lowienie ryb w oceanie i na koniec Oni te rybki wypuszczali z powrotem,i to wlasnie bylo najfajniejsze z tego wszystkiego.

To prawda Jamaciek,moglam sie domyslec,ze to zart,ale ja nigdy nie wiem,kiedy Wy zartujecie,a kiedy nie. Wiesz,czasami w pracy tez tak sobie zartuja,a potem sie ciesza i denerwujac mnie mowia,ze "lykam wszystko jak mlody rekin"
viga 10.02.2010, 15:53


http://f1.pl/Artykul.82+M52aaee52ffa.0.html
Janosik 10.02.2010, 16:27


Nie wiem czy kogokolwiek jeszcze to interesuje ale, poniewaz zaintrygowal mnie troche ten temat Pietrowa, posluchalem Waszej rady i poszedlem do zrodla. No, prawie do zrodla, bo jest nim Ukrainczyk urodzony w Kijowie w 1946, zamieszkaly tam az do roku 1988, kiedy to wyprowadzil sie do Stanow. Poniewaz pracuje on teraz w tej samej firmie co ja, wiec poszedlem do niego wczoraj i napisalem mu tego "Pietrowa" rosyjskimi literami, poprosilem tez o kilkukrotne przeczytanie. Ku mojemu zdumieniu wymawial to Petro"?". "?", bo ta ostatnia litera na pewno nie byla odpowiednikiem polskiego "w". Gdy zasugerowalem polskiego Pietrowa, upieral sie ze jest to "Pet", a nie "Piet", no i oczywiscie zwrocil mi uwage na ostatnia gloske ktora wogole nie brzmi jak nasze "w".
Kamar 10.02.2010, 19:02


Kamar, wlasciwie to ten temat juz mnie nie interesuje bo juz mi sie znudzil.
Ale powiem Ci tak.
Po pierwsze, to uczylem sie rosyjskiego 8 lat i wiem jak sie po rosyjsku czyta.
Po drugie, mam dosyc kolegow a nawet sasiada, ktorzy pochodza z Rosji (tzn z ZSRR) i nawet z jednym z nich rowniez na ten temat rozmawialem i poparl mnie. Dlatego czuje sie tak pewny w tym temacie. hahaha
Po trzecie, otworz sobie ponizszy link i przeanalizuj to sobie sam:

http://grzegorj.w.interia.pl/lingwpl/r osyjski.html

a po czwarte, przypominam sobie, ze Twoja zona rowniez zna dobrze rosyjski i z tego co pamietam, chyba tez stwierdzila to samo co pokazuje powyzszy link
Po piate, Polskie media przyjely Witalij Pietrow i nie rozumie dlaczego mialyby zrobic inaczej.
W Niemczech postapiono podobnie. Oficjalnie pisze sie tam Witali Petrow.
Kazdy Kraj pisze po swojemu. I dobrze tak.

Jak Wam nie pasi, to piszcie se tu po angielsku, my to tez zrozumiemy, chociarz dziwne jest ze piszecie tu z nami po polsku a polska nomenklatura Wam nie odpowiada. Ale nie zarzucajcie nam, ze piszemy nieprawidlowo, skoro piszemy tak samo jak polskie media i jak podaje polska Wikipedia.
Janosik 10.02.2010, 20:03


sory, to o tej zonie to chyba Ziggy pisal
Janosik 10.02.2010, 20:27


Ja jeszcze dodam,że ten twój kolega,którego pytałeś mieszka w USA jak piszesz od 1988 roku.22 lata to szmat czasu.Można wiele zapomnieć.Prawda.
Jamaciek 10.02.2010, 20:37


@Kamar
Cóż mogę dodać? Ja podobnie jak Janosik uczyłem się rosyjskiego chyba z 7 lat i choć nigdy nie osiągnąłem zadowalających sukcesów to jednak nie wymyśliłem sobie tego co piszę, siedząc rano na kiblu.
Nazwisko Petrow kojarzy mi się bardziej z Bułgarią i językiem bułgarskim, który jest jakiś taki twardszy od rosyjskiego.
Fonetyczny zapis FIA nazwiska Pietrowa pasuje bardziej do nazwiska pisanego po rosyjsku: Пэтров z twardym "e" ale przecież Pietrow tak się nie nazywa.
Obiecałem że nie będę Cię poniżał, i mam nadzieję, że to pytanie nie będzie dla Ciebie poniżające (bo muszę je zadać):
Czy ten Twój kolega Ukrainiec to przypadkiem nie jest tylko jeszcze jedna "Twoja prawda" ? To co pisałem kiedyś o Twoim pojmowaniu rzeczywistości. Mam nadzieję że to tylko pomyłka Twojego kolegi.
pozdrawiam

renek 10.02.2010, 21:33


Виталий Петров
Wita lij Pietrow - taka jest prawidlowa wymowa tego nazwiska. Tylko "e" abarotnoje" wymawia sie twardo
tak jak "e" i byloby wtedy w wymowie Petrow.
A wszystko to wiem od mojej zony,ktora jest nauczycielem akademickim jezyka rosyjskiego.
Sami mnie do tego zmusiliscie !
ziggy 11.02.2010, 02:56


11.02.2010, 02:56


11.02.2010, 02:56


narenek, Janosik, Jamaciek,
Nigdy nie sugerowalem jak ma byc pisane nazwiskao Pietrowa po polsku, i jezeli przyjzycie sie uwaznie to za kazdym razem pisalem je wlasnie tak: "Pietrow". Traktowalem te dyskusje jako czysto akademicka, ale widze ze panowie zaczynaja juz tracic cierpliwosc, a renek zaczyna mnie nawet podejrzewac o fabrykowanie faktow. Nie bede wiec tego dalej ciagnal poza tym co napisze ponizej.
1. Wbrew pozorom, ludzie przeprowadzajacy sie za granice w wieku doroslym nie traca zdolnosci wymowy, ani akcentu mowy ojczystej. Nawet ja, choc osobiscie wyjechalem z Polski w roku 1980, w dosc mlodym wieku, ich nie stracilem. Nawet moglbym Wam zagwarantowac ze rozmawiajac ze mna nie przyszloby Wam nawet do glowy ze nie mieszkam w Polsce.
2. Polozmy na szale 8 lat nauki rosyjskiego (ja tez tak dlugo sie go uczylem i mam wrazenie ze nawet pozniej niz Wy panowie), z nauczycielka ktora, podejrzewam, sama po rosyjsku mowila z polskim akcentem, naprzeciw faceta ktory sie z tym jezykiem urodzil, wychowal i zyl przez ponad 40 lat, i ktory do teraz dalej spedza 90% czasu w rodzimych kregach. Jezeli 8 lat przewaza, to niech Wam bedzie.
3. Renek. Wygranie dyskusji nie jest, i nigdy nie bylo moim celem, nie jest nim tez, niestety, zblizenie sie do prawdy. Moim celem jest cos innego, do czego, wierz mi, klamstwa sa zupelnie niepotrzebne.
Do Ciebie tez chcialbym sie zwrocic osobiscie. Mam prosbe: jezeli piszesz ze nie chcesz kogos obrazic, to zamiast robic to w nastepnym zdaniu, po prostu tego nie rob! Czy tak nie jest najprosciej?
Kamar 11.02.2010, 22:24


Kamar,przestan sie kajac ! Racja jest po twojej stronie. Widze ,ze otrzymales niezle pranie mozgu
skoro przyznajesz racje ludziom,ktorzy nie maja pojecia o sprawch w ktorych zajmuja tak kategoryczne
stanowisko. Czy choc jeden z nich ma wyksztalcenie filologiczne ? Sadzac po wpisac ,raczej nie.
W jezyku polskim powinno sie pisac Petrow .
Jesli zaczniemy pisac nazwiska tak jak slyszymy to skonczy sie to bardzo komicznie.
Czy komus wpadlo do glowy aby pisac Lienin a nie Lenin bo tak wymawiaja to nazwisko rosjanie ?
Nie ! Piszemy Lenin chociaz jest tam miekkie "e".
A juz nie daj boze jakby zaczeto pisac Kubica w roznych jezykach tak jak je slysza inni.
Dlatego zasada jest,ze piszemy nazwiska tak jak w jezyku oryginalnym. Rosjanie uzywajac naszego alfabetu
pisza Petrow. I tego sie trzymajmy.
Ziggy 12.02.2010, 00:40


"...skoro przyznajesz racje ludziom,ktorzy nie maja pojecia o sprawch w ktorych zajmuja tak kategoryczne
stanowisko. Czy choc jeden z nich ma wyksztalcenie filologiczne ? Sadzac po wpisac ,raczej nie."

Jesteś chamski facet.Nikt nie powinien z tobą gadać,bo z kimś takim nie ma sensu.
Jamaciek 12.02.2010, 16:34


Czytać hadko
renek 12.02.2010, 16:55


@Ziggy
"Czy komus wpadlo do glowy aby pisac Lienin a nie Lenin bo tak wymawiaja to nazwisko rosjanie ?
Nie ! Piszemy Lenin chociaz jest tam miekkie "e"."

Panie Filologu a czy slyszal Pan o zasadach "transkrypcji alfabetu rosyjskiego na alfabet polski"?! Jeśli nie to proszę zapytać Żony...

Po "л, ж, ш, ч, щ, ц" rosyjską literkę "e" zapisujemy jako..."e". (dlatego wlaśnie Lenin a nie Lienin).Natomiast po wszystkich innych spólgloskach zapisujemy jako "ie". (dlatego wlaśnie PIETROW a nie Petrow!).
Czy teraz wszystko w końcu będzie JASNE?! Mam nadzieje ze tak bo szalu mozna z Wami (Kamar Ziggy GT) dostać...))
Gienek 12.02.2010, 18:05


Gienek,

Dlaczego w przypadki Petrowa piszemy Pietrow a w przypadku Petersburg nie piszemy Pietersburg stosujac sie do tego o czym piszesz.
ziggy 12.02.2010, 18:28


"ros. Санкт-Пе тербург, Sankt-Pietierburg, dawniej Petersburg ros. Петербу& #1088;г, Piotrogród ros. Петрогр& #1072;д, Leningrad ros. Ленингр& #1072;д)[...]

[...]Zalecaną polską nazwą miasta (egzonimem), zgodnie z ustaleniami Komisji Standaryzacji Nazw Geograficznych jest tradycyjna forma Petersburg[1]. W 2006 Komisja dopuściła używanie egzonimu wariantowego Sankt Petersburg, w dalszym ciągu zalecając w języku polskim używanie nazwy Petersburg."

Jeszcze tylko dodam od siebie że Petersburg to nie rosyjski wyraz lecz "zniemczony"-pochodzenia holenderskiego...

Ps.Ziggy, Twoja Żona to podobno akademicki nauczyciel j.rosyjskiego,a Ty mnie pytasz..."Doedukuj" się u Niej, a potem dopiero glos zabieraj,bo wstyd Jej przynosisz...))
Gienek 12.02.2010, 18:49


Gienek,

Masz racje co do regul z jednym wyjatkiem. Stosuje sie ja glownie do fonetyki czyli wymowy i nie powinno sie pisac nazwisk na zasadzie "jak slyszol tak pisol".Ta zasade od dawna stosuja inni aby nie osmieszac wlasciciela nazwiska.
Ten akademicki spor jest toczony od lat.Kubica wg tej zasady bylby pisany w angielskim mniej wiecej tak: Qoobeeza. Smiesznie wyglada ? Reasumujac: pisownia w obu przypadkach bylaby akceptowana ale przyjelo sie pisac Pietrow tak jak nazwisko swietnej tenisistki
pisze sie Pietrova - dlaczego przez "v" a nie "w" ?
Tak,ze widzisz jest tutaj w interpretacji nazwisk dowolna partyzantka.
Ziggy 12.02.2010, 19:12


Sorry,
Mialem na mysli Petrova a nie Pietrova.
ziggy 12.02.2010, 19:17


Ziggy
hehe widzę że zatoczyliśmy pelne kolo i wracamy do samego początku tego sporu...xD
..."RUSKIE BUKFY" zamieniamy na polskie literki (bo MUSIMY!) a PRZY OKAZJI jak najwierniej odwzorowujemy ich wymowę! Zapominasz o tym caly czas...)

Ps. A "Надежда Викторо& #1074;на Петрова" po polsku (!) zapisujemy tak "Nadieżda Wiktorowna Pietrowa". Forma Petrova to nie polska transkrypcja Jej nazwiska lecz angielska (jak się domyślam...)
Ps. No nic ja spadam na razie. Trzymaj się!Hej!)
Gienek 12.02.2010, 19:34


Qrrr!...Jakieś cyferki mi się wkradly do nazwiska Pietrowej bo kopiowalem. A teraz?

Надеж& #1076;а Викторо& #1074;на Петрова
Gienek 12.02.2010, 19:44


To samo... Nie wiem o co kaman? A mniejsza z tym-spadam!Hejka!)
Gienek 12.02.2010, 19:47


No i niech mi ktos powie ze dyskusja nie byla warta swieczki?

Pozwole sobie ja podsumowac:

Z powyzszej dyskusji wyraznie wynika ze filolodzy polscy zajmujacy sie zasadami transkrypcji alfabetu rosyjskiego na alfabet polski nieslusznie posluzyli sie polska fonetyka rosyjskich slow. Konsekwencja stworzonych przez nich zasad jest obecna, blednie w Polsce stosowana, pisownia nazwiska pierwszego rosyjskiego kierowcy w F1. Polska pisownia tego nazwiska "Pietrow", zamiast wlasciwej "Petrov", zaadaptowanej przez zarzad FIA i samego Petrova, stawia Polske i jej kibicow w niezgodnej z organami FIA pozycji.
Czy wszyscy zgadzaja sie z moim podsumowaniem? W takim razie dziekuje, i mysle ze temat mozemy uznac za zakonczony.
Kamar 12.02.2010, 20:56


12.02.2010, 20:56


12.02.2010, 20:57


To byl oczywiscie zart.
Kamar 12.02.2010, 20:58


Błagam Was Gienku, Janosiku, Jamaćku dajcie już spokój. To jest przecież "jak grochem o ścianę"
Ja już się przyznaję do wszystkiego. Najpierw do tego co napisał wyżej Kamar. Nie jestem żadnym filologiem (błagam, nie przezywajcie mnie tak, jeszcze nigdy nikt mnie tak wyzywał, nawet nie wiem co to znaczy )
Skąd mogłem wiedzieć, że najlepsi specjaliści od transkrypcji rosyjskich nazwisk na angielski, polski, niemiecki, włoski, (przepraszam nie pamiętam czy było coś o szwedzkim i swahili) to emigranci polscy do Stanów. Wyrażam skruszoną samokrytykę i bardzo proszę towarzyszy o nie wyrzucanie mnie z naszej partii.
renek 12.02.2010, 21:23


Zapomniałem się przyznać do tego że przewijanie ponad 100 postów jest dla mnie dużym problemem

To oczywiście nie są żarty
renek 12.02.2010, 21:27


To znaczy,że Ci dziobie? Co za wstrętny dziobak.
Jamaciek 12.02.2010, 21:50


Jamacku,
Co cie tak zabolalo,ze ublizasz mi od chamskiego zachowania. Juz ci kiedys napisalem,ze potrafie byc
szczery do bolu. Stwierdzilem,ze zaden z nas nie ma wyksztalcenia filologicznego. Czyzbym klamal ?
Kilku facetow probuje dyskutowac na tematy im bardzo obce (cytowanie Wilikopedii lub Slownika Wyrazow Obcych nie czyni nikogo ekspertem) i ubija ta piane
od paru dni z powodu braku lepszego tematu do dyskusji aby udowodnic wyzszosc Swiat Bozego Narodzenia od Swiat Wielkanocnych.
Dla mnie dyskusja sie konczy kiedy zaczynaja sie epitety.
Ziggy 13.02.2010, 01:11


Wyżej wyjaśniłem co uważam za chamskie. Co do bicia piany to temat zaczął G.T. Pisząc kilku facetów masz na myśli zapewne siebie i swoich amerykańskich kolegów.

"Stwierdzilem,ze zaden z nas nie ma wyksztalcenia filologicznego."

Nie,nie napisałeś,że "żaden z nas".Ani siebie ,ani Kamar nie brałeś po uwagę.Pisałeś tylko o nas,cytuję

"...ludziom,ktorzy nie maja pojecia o sprawch w ktorych zajmuja tak kategoryczne
stanowisko. Czy choc jeden z nich ma wyksztalcenie filologiczne ? Sadzac po wpisac ,raczej nie."
"...jeden z nich..."

Też widzę lubisz naginać.To wasza wspólna cecha.
Jamaciek 13.02.2010, 11:52











Chelsea Londyn

» Zarabianie przez internet
» Numery swift iban
» Imiona dla psów






Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!




   Copyright by www.kubica-robert.net